torsdag 10 november 2011

Specialgrytlapp till pannkakslagg

Nu har jag fått ett virksug igen äntligen. Det är så konstigt att man helt plötsligt tröttar och inte gör något på superlänge. Sedan som från ingenstans kommer man på något man behöver eller något som kunde vara kul att göra så är man igång igen.
Här om dagen kom jag i alla fall på att jag behövde en specialgrytlapp till pannkakslaggen som blir så glödhet. En som är tjock och som är lätt att snabbt trä på handtaget. Men en vanlig är det så lätt att missa en liten bit så får man stå halva kvällen med näven under vattenkranen.

Den här gjorde jag som en vanlig grytlapp med fasta maskor fast jag gjorde den dubbelt så lång. Sedan virkade jag ihop långsidorna och vrängde den till hälften så det blev som en tub. Jag funderar på att sy igen ena änden på den också men det kanske inte behövs. Jag får prova den först.

1 kommentar:

  1. Fin! Jag har köpt en virknål nu, så så fort min virkbok kommer ska här virkas :-)

    SvaraRadera