fredag 11 februari 2011

Många järn i elden stjälper ofta stort lass.

Anledningen till att denna blogg inte är en renodlad "virkblogg" är att jag alltid vill göra tusen olika saker samtidigt. Det resulterar ofta i saker blir halvfärdiga vilket är något irriterande. Jag vill t ex just nu:

  • Sy ett par byxor till Klara i mysig velour eller gullig trikå.
  • Göra nya amigurumisar.
  • Sticka färdigt två par raggsockor som är påbörjade.
  • Virka färdigt ett kuddfodral.
  • Virka färdigt en filt.
  • Göra om hela min trädgård.. ja det är ju ett helt kapitel i sig. Jag vill klippa buskar, flytta buskar, schakta lite jord, anlägga ett nytt grönsaksland, flytta på hallonen och jordgubbarna, planera fler perenner, så stockrosor, plantera om mina pelargoner och fräscha upp mina övriga krukväxter och beskära alla fruktträden.
  • Göra om köket och hallen dvs nytt golv, tapeter och måla tak, lister och fönster.
  • Göra om i sovrummet.
  • Fixa Klaras fotoalbum. (never ending projekt)

Ja det var lite grejer. Och det mesta vill jag ju göra NU. Hjälp jag blev lite svett. Och nu vaknade Klara och jag har inte hunnit duscha.

Hejs

1 kommentar:

  1. Hehe den känns bekant, hejja dig! Min lista "to do" är mustig men detta hindrar mig inte ifrån att beställa en massa grejjer på nätet idag som jag ska pyssla med;)

    Ha en trevlig helg!

    Huggies

    SvaraRadera