onsdag 4 maj 2011

Det gror!

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge så här kommer äntligen en uppdatering från trädgården. Ska snart ge er en rapport från Klaras rum också men en sak i taget.


Jag har sått sockerärtor, bladpersilja, plocksallad och dill här. I övre delen ska jag sätta potatis och i nedre vänsterhörnet ska jag så mangold. Har aldrig ätit det men det ska vara lättodlat och blir stor och fluffig. Me like! Jag har väv på nu än så länge. Bra att hålla fåglarna borta och skyddar lite mot stark sol och nattfrost. Men sockerärtorna börjar ju bli stora nu så jag vet inte hur länge jag kan täcka dem. Jag ska köpa ett par leksaksormar och lägga i landet sedan, det ska vara en effektiv fågelskrämma. :D

Persilja eller ogräs?


Förväntar mig inget annat än tillväxt som i Jack och böntjälken.

Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar