lördag 17 september 2011

Höst

Jädrar i mig vad höstigt det är ute nu. Men det är allt mysigt ändå, fast sommaren är förbi och det regnar typ varje dag.
Det är dock väldigt mycket jag skulle vilja hinna göra i trädgården innan det är för sent och jag vettefan hur jag ska hinna, eller orkar för den delen. Klippa gräset är ju nummer ett men det är ju så blött så jag undrar om det går alls. Sedan är det massa buskar och träd som borde ansas och gallras. Äppelskörden den här hösten blev ju inte så bra och det beror ju på att träden inte är beskurna på väldigt länge. Det kommer liksom inte in något ljus i kronan. Men det kan man ju iofs göra till våren. Men då är det ju tusen andra saker som ska göras. Sedan är det den där rabatten i slänten som jag skulle gräva. Jag började så smått och höll på att få ryggskott så resultatet blev att det nu bara ser ut som fan. Fan jag hatar att gräva.

Nu vill Klara gå ut. Hejdå

1 kommentar:

  1. Känner igen det där, skulle behöva beskära alla träd och häcken runt huset men dygnet har lite för få timmar.

    Du får hyra en sån där minigrävare :)

    SvaraRadera